תינוקות ושמנים

תינוקות ושמנים

 

תינוקות ושמנים

 

כאשר התינוק נמצא ברחם אימו,הוא מוקף באהבה וחמימות במשך כל שעות היממה.
התינוק ניזון בצורה אופטימאלית ונמצא במעטה הגנה. כאשר אותו תינוק מגיח לאוויר העולם, עליו להתמודד עם אין ספור התמודדויות חדשות- נשימה עצמאית,אורות ומראות,קולות וצלילים,קור וחום,תחושת בדידות ועוד כהנה וכהנה... במה אפשר להקל על אותה בריה טהורה וחסרת אונים?
חום וקרבה
קודם כל והכי חשוב לתת לתינוק הרבה חום וקרבה. התינוק הרי היה עטוף ומוגן בתוך רחם האם,ועכשיו בתור גוף נפרד,זקוק לכמה שיותר תחושת חיבור וביחדיות,כמה שיותר תחושת קרבה מוכרת. לכן מומלץ להרים הרבה את התינוק בחודשי חייו הראשונים,לישון בקרבה אחד לשני, ואם אפשר לשאתו במנשא בחוץ ואפילו בבית. בדרך כלל הרווח הוא כפול-תינוק ואמא רגועים יותר.
נועם ורוגע 
רצוי להשתדל לאפשר תחושת רוגע ושלווה בבית. אורות רכים,מוסיקה שקטה ורגועה,דיבור נעים ולא צעקני, כל אלו יאפשרו לתינוק נחיתה רכה יותר לעולם.
תזונה נכונה 
 ההריון ותקופת ההנקה בו גדל התינוק ומתפתח-יונקים מהאם הרבה כוחות נפשיים וגופניים. לתזונה נכונה של האם בתקופה זו יש משנה תוקף-גם לדאוג שגופה לא יצבור חסרים, וגם לוודא שגופו הגדל של התינוק יקבל כבסיס לכל החיים את מה שלו הוא זקוק. אם שאוכלת אוכל מאוזן תהיה שמחה וחיונית כלפי העולם והתינוק, ובנוסף התינוק היונק יסבול פחות מכאבי וסיבוכי בטן. 

ובמה השמנים יכולים לעזור? 
מכיוון שתינוק גדל ומתפתח ב'מעי אימו',נושם את שנושמת,אוכל את שאוכלת,שומע את ששומעת ומושפע ישירות ממה שמרגישה,הוא מזוהה עם אימו לחלוטין בחודשי חייו הראשונים.הוא אינו יודע שהוא נפרד מאימו,לכן בתרבויות רבות ברחבי העולם נהוג למשוך את התינוק בשמן,לעסותו בעדינות,ועל ידי כך לחבר אותו להרגשת עצמו וגבולות גופו. בנוסף,הסתגלות מערכת העיכול של התינוק בדרך כלל קשה,ועיסוי עדין של הבטן, עם כיוון השעון יכול מאוד לסייע ולהרגיע. 

הכנת שמן לעיסוי תינוק
חשוב מאוד להשתמש בשמן טבעי ולא 'שמן תינוק' מצוי (שמן מינרלי הינו תוצר לוואי של נפט,בתוספת ריח סינטטי). 
אפשר לשם כך להשתמש בשמן זית טהור,או שמן שקדים מאיכות אמינה(ניתן למצוא בחנויות טבע).ל-2 כפות שמן ניתן להוסיף טיפה אחת של קמומיל או לבנדר,אך רק אם בטוחים שהתמצית טהורה ואיכותית. כדאי שהעיסוי יתבצע כאשר התינוק אינו רעב, במקום חמים ונעים ובאווירה רגועה. כדאי להשתמש במגבת גדולה על המיטה,לשים את התינוק הערום,לחמם מעט את הידיים ולשמן אותן בשמן שהכנו מראש.
אחר כך להתחיל למרוח את התינוק בעדינות תוך כדי עיסוי. באיזור הבטן כדאי לעסות בעדינות בתנועות סיבוביות עם כיוון השעון. מאוד מומלץ למשוך את התינוק עד קצוות הגוף –כולל כפות רגליים וידיים. ישנם תינוקות שמשתפים יותר פעולה וכאלו שפחות,וחשוב שיהיה להם נעים,כך שאם הוא נהיה רעב או מתחיל לבכות, אפשר להפסיק לאותו יום ולא כדאי להתעקש על העיסוי. עם זאת לרוב התינוקות נהנים ומשתוקקים למגע הזה. לחלופין אפשר להשתמש ב'שמן לתינוק' שלנו- תערובת  מצוינת של שמן שקדים,שמן קלנדולה ושמן מקדמיה  בתוספת שמנים אתריים אורגניים קמומיל רומן ולבנדר. התערובת הזו יוצרת שמן ריחני ומרגיע גוף ונפש,שטוב גם ללחות והרגעה לעור וגם בתור שמן עיסוי כללי לתינוק,או שמן עיסוי לאזור הבטן להקלה על כאבים. 
 תהנו...

 

LEAVE A COMMENT

Please note, comments must be approved before they are published

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.