עזרה ראשונה

עזרה ראשונה

 

עזרה ראשונה בכל בית נורמאלי יש מקרים של חתכים,שפשופים וכוויות. בדרך כלל אנו משתמשים בפולידין ופלסטר, ומחבקים את מי שקיבל מכה. בעבר, ובתרבויות אחרות גם היו מחבקים-חלק בלתי נפרד מריפוי, אבל פולידין לא היה מצוי... 
ישנם שיטות אחרות לטיפול בעזרה ראשונה,שבדרך כלל כוללת צמחי מרפא ושמנים, ולעיתים אף יותר יעילות מהטיפול הסטנדרטי. 
כל הנאמר אינו בא כתחליף לטיפול רפואי. כמובן שישנם מקרים בהם חייבים לפנות לעזרה וטיפול, אך כאשר הפציעה הינה קלה, והטיפול הוא ביתי,יש לארומתרפיה המון מה להציע. 

תיק טבעי לטיפול בעזרה ראשונה יכלול- 
1. שמן אתרי לבנדר(איכותי.אפשר של חברת 'פרימוורה') 2. שמן אתרי עץ התה(איכותי.אפשר של חברת 'נייטשר טאצ') 3. כדוריות הומאופטיות-ארניקה C30 4. משחה הומאופטית-ארניקה 5. עציץ אלוורה 

• לחתכים ושפשופים
יש לנקות את החתך או השפשוף בסבון ומים, ואחר כך לטפטף מספר טיפות של לבנדר נקי. על שטח עור קטן כמו חתך,אין צורך בדילולו בשמן בסיס. לחלופין ניתן להשתמש בעץ התה. שניהם אנטיספטים ומאחים רקמות עור. יש לחזור על טפטוף השמן האתרי מספר פעמים ביום עד ריפוי העור. הטיפול יעזור גם למנוע צלקות. 

• לטיפול ומניעת צלקות
בכדי למנוע היווצרות צלקות,יש לטפל סמוך לפציעה ולאורך תהליך ההגלדה. ככל שהפצע טרי יותר ,הטיפול יותר אפקטיבי. אפשר לערבב יחד באופן שווה בתוך בקבוק זכוכית קטן שמנים אתריים לבנדר ועץ התה. השמנים האלו יוצרים סינרגטיקה טובה.רצוי להוסיף קפסולה אחת או יותר של ויטמין E. (קפסולה לבליעה של ויטמין E מגיע בתוך מעטפת ג'לטין בדרך כלל,כך שניתן לפתוח את המעטפת ולשפוך את התכולה לתוך התערובת למניעת צלקות) את התערובת רצוי למרוח מספר פעמים ביום,לאורך זמן,עד היעלמות הצלקת. (לפעמים התהליך אורך מספר שבועות.לא להתייאש ולהמשיך למרוח את התערובת) 

• מכות יבשות ונפילות
במקרה של המכה יבשה(סימן כחול), כדאי להשתמש במשחת ארניקה ולמרוח כמה פעמים על האיזור. במקרים שהייתה גם נפילה טראומטית כדאי לתת 2 גלובולים(כדוריות)ארניקה הומאופטיות . את הכדוריות העדינות אין להחזיק בידיים,אלא לשים ישירות בפה ללא מגע יד. כדאי לתת שוב כל חצי שעה תלוי בחומרת המכה. כמובן שישנם מקרי נפילות ומכות שרופא צריך לבדוק,ואין ההמלצה כאן באה כתחליף רפואי. בכל מקרה,ארניקה עוזר מאוד ויכול להקל גם אם יש צורך בטיפול רפואי מקביל. 

• כוויות 
צמח האלוורה יעיל ומומלץ לטיפול בכוויות. אנחנו מחזיקים צמח אלוורה בבית ובמקרה של כוויות חותכים עלה ל2 ומורחים עד שהכוויה נרגעת. גם לבנדר יכול להועיל. 

• פטריות
ישנם סוגים שונים של פטריות באזורים שונים בגוף,עיקשות יותר ועיקשות פחות. טיפול בפטריות בדרך כלל יכלול גם שינוי תזונתי. שמן עץ התה נקי או בדילול יכול לעזור מאוד בטיפול בפטריות. ניתן גם לערבב לבנדר ועץ התה ביחס שווה ולמרוח על האזור. 

לחלופין ניתן להשיג אצלינו משחה אנטיספטית לטיפול בפצעים וחתכים שמיועדת 
לשימוש ישירות על עור פתוח,משופשף וכן בתהליך הריפוי למניעת זיהום וצלקות
 

 

LEAVE A COMMENT

Please note, comments must be approved before they are published

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.